An iconic… Jennifer Beals

– Foi sem querer, disse ela.
Jennifer Beals foi Alex. Ambas foram raparigas norte-americanas com expressões mestiças. Alex era uma dançarina de noite e tinha um trabalho numa fábrica durante o dia. Ambas eram sensuais e magras; ambas tinham cabelo encaracolado, quase carapinha.

Ambas fizeram Flashdance.

Jennifer Beals tinha 20 anos na altura e Flashdance foi o seu primeiro filme. Três anos antes, Fame introduziu o cabelo encaracolado e as perneiras: o vestuário de dança era uma nova moda. Depois de uma década de explosões coloridas, os anos 80 trouxeram alguma sobriedade.
– A minha blusa encolheu na maquina de lavar.
Alex está sentada no chão a ler uma revista. Ela apenas gosta de ver as figuras e não fala francês. É a Vogue. Ela é uma rapariga cujo sonho é tornar-se numa bailarina. Uma verdadeira, com ballet clássico e tudo. Embora seja uma trabalhadora industrial, ela esta a ler a Vogue francesa só porque gosta das fotografias. Não é interessante?
Ela está a viver o sonho da Cinderela: ela é uma pobre rapariga exótica que se apaixona pelo patrão; ele tenta ajuda-la, ela fica chateada; ela anda de bicicleta e ele guia um Porshe; ela veste roupas velhas e ele, roupas de marca.
Se a máquina da Jennifer Beals se lhe tivesse encolhido a blusa, ela não a teria cortado. Devido ao tamanho da sua cabeça, Jennifer Beals teve que fazer um buraco no colarinho da sua blusa. Não foi de propósito mas a blusa larga tornou-se numa das pecas mais sexy do vestuário da dança. E mesmo hoje em dia, a imagem de Jennifer Beals é relembrada.

 

flashdance                                                   Abril 1983

 

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Vogue norte-americana, Maio 1983

 

 

– It wasn’t with proposed, she said.

Jennifer Beals was Alex. The both are American girls with some biracial face expressions. Alex was a dancer at night and she had a blue-collar job during the day. Both were sexy and thin: both had curly hair.

The both made Flashdance.

Jennifer Beals was twenty years old at the time and Flashdance was her first movie. Three years before, Fame had introduced the curly hair and the legs warmers and the leotards: the dance wears was a new fad. After a decade of colour’ exposition, the 80s brought some sobriety to street wear.

         My sweater shrank in the wash machine.

“Alex” is sitting on the floor seeing a magazine. She just likes to look up at the pictures and she doesn’t speak French. It is the Vogue. She is a young girl that has the eternal dream to become a dancer. A really one, with classic ballet and everything. In spite of being a blue-collar worker she is reading the French Vogue  just because she likes the pictures. Isn’t that interesting?

She is also living the Cinderella dream; she is a poor exotic girl that falls in love with her boss: he tries to help her and she get angry; she is riding a bike and he is driving a car; she is wearing old clothes and he, the expensive ones.

            If the wash machine of Jennifer Beals wasn’t shrank her sweatshirt, she wouldn’t had cut it. Because of Jennifer Beals’ head she had to make a large neck hole on her own sweat. It was without proposed but the sexy large sweater became one of the main pieces of dance wear. Even nowadays, the image of Jennifer Beals is remembered.

 

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